Vårterminens Schema hittar du här
Föreningen Gymmix Växjö

Passbeskrivningar

Ryggvänlig gympa, Teleborg B-hallen
Ett lättare allroundprogram där vi tränar lite mer på rörlighet, balans och kroppskännedom till härlig och inspirerande musik.
Medelgympa, Katedralskolan
Träning för hela kroppen. Utveckla din rörlighet, styrka, koordination, balans och kondition till medryckande musik! Här håller vi ett något högre tempo och har fler övningar med hopp.
Yoga, Movation Gym I11
Hathayoga pass där mjuka men fysiska rörelse kombineras med andningsövningar, där vi står lite längre i positionerna. Syftet med hathayoga är att finna inre lugn genom dynamiska rörelse i förening med vår andning, fritt från prestation! Passet passar nybörjare men även de som har lite mer erfarenheter av yoga.
Styrka med stänger, Teleborgshallen C-hallen
Ett roligt och allsidigt styrkepass där vi jobbar igenom de stora och viktigaste muskelgrupperna i kroppen.
Medelgympa utan hopp, tuffa styrkeövningar – bra för seniorer, Fortnox Arena
Rörelseglädje till varierad musik. I passet ingår kondition, styrka, rörlighet och koordination. Vi börjar med uppvärmning och avslutar med stretch.

NYHET! Sitt och Stå Gympa med stol, Hejaregatan 1

Vi sitter på stolen och gör övningar för kondition, styrka, rörlighet och koordination. Vissa övningar gör vi stående, då har vi stolen som stöd, men det går bra att sitta hela passet! Vi gör inga övningar nere på golvet men, för den som vill, gör vi en avslappningsövning liggande med underbenen på stolen. Tag gärna med en yogamatta eller liknande underlag. Forskning visar att det är så viktigt att fortsätta med fysisk aktivitet upp i åldrarna även om vissa krämpor ger sig tillkänna. Var och en jobbar efter sin förmåga.

Yoga, Torparskolan
Detta pass är till för alla, Både för dig som har lite vana eller för dig som är ny och vill pröva på. Passet är 90 minuter
Styrka-Rörlighet Senior
Passet innehåller uppvärmning, styrka och rörlighetsträning anpassat för seniorer. Avslutar med stretch och avslappning.
Bollywood - dansgympa
Bollywood fusion är en blandning av Indisk dans, salsa och mycket mer. Härligt pass för den som tycker om dans i alla former.
Coregympa, Furuby skola
Här jobbar vi med styrka, balans, rörlighet och pulshöjande övningar utan hopp. Vi jobbar mycket med bålens muskler så vi stärker våra mag- och ryggmuskler. Passet avslutas med stretching och avslappning. Allt sker till passande musik.
Cirkelfys, Teleborgshallen C-Hallen
Ett roligt och dynamiskt stations/cirkelträningspass där vi varvar styrka och kondition.
Lättgympa, Simhallen
Gympapass för alla. Vi jobbar utan hopp men med såväl stärkande som pulshöjande övningar. Även koordination, rörlighet och balans tränas allt på en lagom nivå. Vi jobbar igenom kroppens muskler från topp till tå och avslutar med stretch och avslappning. Allt sker till härlig och passande musik.
Medelgympa, Lillestadskolan
Ett fartfyllt pass med härliga rörelser till god musik. Vi jobbar med kondition rörlighet och styrka. Passet innehåller hopp. Alla kan vara med och gympa.
Medelgympa, Sandsbro skolan
Passet som passar alla. Det är du som bestämmer hur tufft det ska bli för dig. Vi bygger upp kondition, styrka och rörlighet till musik som ger oss energi att vilja ta i det där lilla extra. Medryckande och glatt pass med hög igenkänningsfaktor. Du väljer själv hur hårt du vill jobba. Allt annat får du på köpet.
Cirkelfys, Gustavslundskolan
Utmana dig själv! Vi kör stationer i olika långa intervaller. Med både kroppen och ev. redskap till hjälp kör vi igenom hela kroppen. Alla kan vara med!
Cirkelfys Senior, Fortnox Arena
Ett roligt och inspirerande pass där vi tränar styrka, kondition och balans på stationer. Allt efter egen förmåga! Passet börjar med uppvärmning och avslutas med skön stretch.
Vattengympa, Växjö Simhall
Här är det fart och fläkt. Här är man inte rädd för att bli lite blöt! Djup och vattentemperatur gör vattengympa skonsam för kroppen. Kondition blandat med styrka, balans och koordination. Allt till medryckande anpassad musik, detta hjälper till att ta ut rörelserna och samtidigt sätta fart på kroppen. Motståndet i vattnet gör att Du själv kan anpassa hur ”jobbig” rörelsen blir, så den passar Dig. Ibland använder vi redskap
Power styrka, Gustavslundskolan
Ett pass som innehåller både styrka och kondition, Med hjälp av stänger kör vi igenom kroppens alla muskler. Du anpassar själv vilken nivå, med olika vikter. Tufft och roligt pass där alla har möjlighet att vara med även om man inte är en van styrkeutövare.
Medelgympa, Furuby skola
Rörelseglädje till musik som alla gillar. Passar dig som vill jobba med kondition, styrka, rörlighet och koordination

TaiJi, Lillestadsskolan Fortsättare och nybörjare
Här tränar vi balans, koordination samtidigt som du utmanar din långsamhet. TaiJi Quan är långsamma, flödande rörelser där andning är central. Träningen har ett meditativt inslag där du ser inåt för att balansera Yin och Yang.